Over de mooiste verharde en onverharde wegen van de Achterhoek, dat is de slogan van de Quintusloop die zondag 31 mei werd gehouden in Hengelo (Gld).
Deelnemers konden starten voor de 5, 10 en 21,1 km. Als vanouds werden er ook een kidsrun en G-loop gehouden. Speciale aandacht was er voor de Run voor Sam, waarbij tijdens het evenement geld werd opgehaald voor MS-onderzoek.
De Quintusloop mocht dit jaar een recordaantal deelnemers verwelkomen. Zij ontvingen de nieuwe medaille, ontworpen door Jeroen Brummelman, met de Achterhoekse vlag verwerkt in het lint. De organisatie, de vele vrijwilligers en de talrijke toeschouwers kunnen terugkijken op een mooie 12e editie.
Foto's: Theo Seesing / Mirjam Kuiperij